2014. november 9., vasárnap

Samantha Shennon - Csontszüret

2059. Scion London. Paige Mahoney látszólag egy átlagos tizenéves lány, aki titokban egy alvilági szervezetnek dolgozik. Kisstílű lopások helyett ő nagyobb tétben játszik. Paige egy álomhacker, aki feltöri mások elméjét, és a gondolataikban kutat fontos információk, összeesküvési tervek után. Mindezt pénzért. Egy nap azonban sötét és gonosz erő keríti hatalmába... beláthatatlan következményekkel.
Oxford több évszázada lekerült a térképről, azóta titkos börtönváros, ahol a paranormális bűnözőket tartják fogva egy idegen faj felügyelete alatt. A Rephaimok belőlük toboroznak hadsereget, hogy véghezvigyék titkos tervüket. Paige mentora és kiképzőtisztje Arcturus, a vérhitves, aki mestere és halálos ellensége is egyben. Ahhoz, hogy szabaduljon, be kell törnie mestere elméjébe, és felfedni a titkát...

Kiadó: Athenaeum Kiadó
Fordító: Juhász Viktor
Megjelenés: 2013
Oldalszám: 528
Moly: 86%
Goodreads: 3,68


A történet

         Nehéz belekezdenem mivel igen kétes gondolataim vannak a könyvvel kapcsolatban. Nem volt rossz könyv, de nem mondanám azt, hogy jujj, de jó könyv ezt ajánlom molyoknak.
         Az elején – és mai napig sok mindent nem értek – nem tudtam, nem értettem, hogy ki- kicsoda, kinek mi az ereje és akkor azoknak mi a neve. Túl sok volt. Annyira bele akart az írónő nyomni mindent, hogy az valami hihetetlen. És ebből egy nagy káosz lett az elején, de ahogy haladunk úgy látható, hogy az írónő fejlődik és "kitisztul" maga az írónő előtt is, hogy most mit is akar, ki-kicsoda.
         Kasztrendszerhez hasonlítanám a könyvben lévő csoportok felépítését. A csoportokon belül még több szétosztás van, amit sose értettem meg teljesen a könyvben. Igazán vannak negatívumai és, akkora logikátlan dolgai, amik miatt széttéptem volna szegény könyvet (pedig nem tehet róla, az írója a hibás). Például egy igen nagy logikai baklövés – szerintem – amikor a téren egymásra támadnak x-ék és x-ék. Ott járkálnak az emberek, majd, hip-hop egymásnak mennek és még a vízbe is próbálják fojtani a másikat, és se a rendőrök se senki más nem megy oda, vagy jelenti például rendőrnek, hogy itt ütik egymást agyon. Mintha természetes lenne, hogy az emberek csak így megpüfölik magukat meg lövöldöznek egy téren.
         Oh és a szereplők….. Ennyire még életemben nem utáltam főszereplőt. Megtéptem volna szívesen. Egy kanál vízben megfojtottam volna, olyan hisztis nőszemély volt és még vak is volt nem kicsit. Mielőtt hozzá kezdtem a könyvhöz – és olvasás közben is – blogokon és moly.hu-n lévő kritikákat olvasgattam róla és megnyugodtam, hogy nem csak engem idegesített ez a Paige. Ha ez van akkor ezért vágja ki a hisztit, ha az van akkor azé hisztizik. A vakságát pedig a Nagymestere felé értette. Na, ŐT bírtam!! Elfogadnék egy ilyen szarkasztikus idegent. Esküszöm, ő tetszett a legjobban és csak miatta fogom elolvasni a következő kötetet is. Egyszerűen ez a lány nem volt tekintettel másokra többnyire, de volt egy-két rész, amikor más valakire gondolt, és ő miatta cselekedet, úgy- ahogy tette. Itt Liss-re gondolok, aki olvasta érti. Visszatérve a főszereplőre. Sose tetszett ez a "utállak, majd hírtelen szeretlek és gyere velem" felépítés. Na meg mikor elcsattant a csók, – amire több 100 oldalt kellett várnom – akkor meg olyan belső monológot nyomott le, amire azt hittem volna, hogy nagyban benne vannak a dolgokban, – ha értitek – ha nem tudom, hogy csak csókolóznak.
         Voltak itt még logikátlanabb dolgok. Most komolyan, ki várja a szőke herceget, több mint öt éven keresztül? Ez a szőke herceg Nick lenne, aki valahogy ott termet Paige mellett, amikor 9 éves volt. Arra a tisztásra, hogyan került oda Nick? Nem értettem, erre 9 éves korától elkezdett epekedni, vágyni Nick-re, hogy felbukkanjon újra. FAIL.
         Oh és még vannak ilyen logikai huszárok!!! Kész Logikai Fail a könyv nagy része.
         Olyan sok mindent, akart belerakni az írónő, hogy hihetetlen. A Vámpírnaplóktól kezdve a Harry Potterig minden volt. Nekem még a Naruto is felbukkant, akár mennyire vicces. Van ez a harmadik szem dolog náluk és ezzel látják a szellemeket. Ez a harmadik szem, a szemükön látható és ezt kontaktlencsével takarják el. Nekem pedig ebből a Naruto bukkant fel, mivel – már nem emlékszem, hogy a mesében, hogy is van ez!! – én, amikor a könyvet olvastam ez ugott be – csak nem pirossal - :


         Sok negatív dolgot soroltam fel, de van pozitív oldala is, bár nem sok. Ha nem nézzük a Logika Huszárokat igazán jó és élvezhető. A párbeszédek nekem nagyon tetszettek, rengeteget nevettem a Nagymester szarkasztikusságán és egyszerűen élveztem. Igen élveztem a könyvet, a sok logikai Fail-t eltekintve. Az írónő nagyon szépen írt és a helyeket is jól el tudtam képzelni. Elég volt 3 sor környezetleírás és részletekkel teli tudtam, hogy hogyan is néztek ki a helyszínek. Szerettem, akár mekkora hibái is voltak.

"Ha egyszer már tudsz valamit, soha többé nem tudsz megszabadulni tőled. Mindig viselned kell a terhet. Mindig."

Szereplők

Paige: Az elején nagyon utáltam. Majd még a közepén is. Végül a végén kezdett ez az utálat csak szimplán olyanná lenni, akivel, ha kell, egy légtérben vagyok, de csak ha kell.

Arcturus: Ő nekem nagyon bejött. A Nagymestert (Miért hívatja magát valaki így? Na, itt is egy logikai huszár gyerek trollkodik) meg kellene teremteni. ilyen idegent elfogadnék. Nem bántotta és védte Paige-t, bár a lány nagyon vak volt.

"Széthúzta a függönyt, és letelepedett a takaró szélére.
– Hogy érzed magad? – kérdezte.
– Baszódj meg!
Ettől felparázslott a szeme.
– Ezek szerint jobban vagy."

Nick: Igaz jó barát tud lenni, de nekem még is olyan fura.

Jaxon: Irritált, úgy kezelte Paige-t, mint egy tárgyat, amit más nem kaphat meg.

Nashira: Kis hárpia. Azt hiszi, hogy ő a legerősebb, de nem. Hahaha

Emiták: Most komolyan…. pont ezeket, hogy hogy nem tudják megállítani?

5/3,5

Jövő héten Pénteken a Ha marednékról érkezik a bejegyzésem és Vasárnap pedig Flat-Out Matt várható, ha addigra megérkezik a KMK-tól. Ha nem akkor még számomra is meglepetés, hogy melyik könyvemet kapom le a polcról :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése